2 marca 2013

Pancakes - Runner's World - przepis


Pancakes fot. D.Szymborska

Czytaliście w marcowym Runner’s World o pancakes? Super biegowe śniadanie, lunch czy przekąska po prostu. Pewno każdy, kto je lubi ma swój sprawdzony przepis, jednak co z tymi co dopiero zaczynają przygodę z patelnią? Dlatego tak na wszelki wypadek podaję sprawdzony przepis. Wydaje mi się, że niemożliwe jest żeby przygotowane według niego pancakes się nie udały.

Składniki (na około 8 sztuk):
·      1 szklanka mąki (im mniej przetworzona i mniej biała tym lepiej oczywiście),
·      2 łyżki cukru (nigdy nie używałam brązowego więc nie wiem jak się zachowuje),
·      2 łyżeczki proszku do pieczenia,
·      1 jajko,
·      1 szklanka mleka,
·      2 łyżki oleju,
·      szczypta soli.

Przygotowanie:
Uważam, że warto przestrzegać przygotowywania ciasta w dwóch miskach – mieszanie składników suchych i mokrych. Dzięki temu unikniemy powstawania grudek. W jednej mieszamy: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i sól. W drugiej mleko, olej i jajko – mieszamy rózgą lub widelcem tak długo aż pojawi się piana. Potem mieszamy wszystkie składniki. Rozgrzewamy patelnię. Można smażyć na teflonowej bez oleju albo z jego odrobiną. Nalewamy ciasto, czekamy aż zrobią się bąbelki i potem przewracamy na drugą stronę. Pierwszy pancake z reguły nie wygląda najlepiej, każdy kolejny jest już śliczniejszy i pyszniejszy!

Smacznego biegowego! W ten cudowny wiosenny dzień wszystkim życzę!



2 komentarze:

  1. Lepsze wychodzą gdy zamiast mleka użyje się maślanki. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przy założeniu że lubimy smak maślanki:) bo niektórzy nie cierpią!!!!!! i dlatego jedzą bardziej płaskie pancakes:)

      Usuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa