TRYB JASNY/CIEMNY

Gruszkowa owsianka – jesienne śniadanie

Owsianka z gruszką fot. D.Szymborska
Wariacji na temat owsianki ciąg dalszy. Dziś z gruszką. Wczoraj nix22poprosił/poprosiła o przepis. Nie pisałam wcześniej bo…właściwie wydawało mi się, że nie ma o czym ale po tygodniu owsiankowania wiem, że jest. Bo już mleko mi nie kipi, łatwiej garnek domyć i tak dalej. Owsianka ma taką konsystencję jak ja chcę. Dlatego przepis, taki wg którego na razie najlepiej mi wychodzi: 4 czubate łyżki płatków owsianych, mleko – ja nalewam najpierw do miski w której będę jadła i potem do garnka. Dodatki – to co mi przyjdzie do głowy. Potem gotuję na małym ogniu 4-5 minut i przelewam albo bardziej nakładam do mojej ulubionej miski. Swoją drogą to nie jest do końca moja micha ale w niej mi owsianka najlepiej smakuje. Bo nie jest to ani głęboki talerz ani za mała miseczka. Czasami dodaję taką minimalna szczyptę soli, wiem też, że powinnam robić z pół na pół mleka i wody, bo tak jest zdrowiej. Jednak na razie takie eksperymentu jeszcze nie zrobiłam. Bo tak w ogóle to ja nie lubiłam owsianki, tak zupełnie…… i zaczynam dopiero moją przygodę. Smacznego biegowego! A ja dziś będę się uczyć gotować rybę….taką dziwną bez ości…. A jutro truchtam w Biegnij Warszawo. Nie podoba mi się, że w regulaminie jest napisane, że musze pobiec w czarnej bluzce z pakietu, mam taką śliczną z Berlińskiego Maratonu…różową…. Ehhh.

Komentarze

  1. Zdrowo i smacznie. Pamiętam, że miałam okres, kiedy jadłam chyba rok tylko owsiankę na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. owsianki są bardzo smaczne i przywołują miłe wspomnienia. Poza tym do duży łyk zdrowego jedzenia. Z gruszkami nie jadłam, to musi być fajna kompozycja. Trzymam kciuki za miły trucht maratoński. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mam tylko nadzieję, że pomysły mi się szybko nie skończą:)

      Usuń
  3. Dziękuję za przepis. Spróbuje na 100%, cały czas się uczę czegoś nowego:)pozdrawiam Bartek

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam jesienne smaki z samego rana!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja też...i tak sobie pomyślałam, żeby z jabłkiem i cynamonem....o tak w przyszłym tygodniu koniecznie:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa