TRYB JASNY/CIEMNY

Tilapia na talerzu - podsumowanie warsztatów


Warsztaty z Gavinem Baxterem,
na zdjęciu z koleżankami
fot.Robert Magdziak dla Global Fish
O filetowaniu już pisałam, jeden (z trzech) przepisów na tilapię już jest na blogu. A teraz o samych warsztatach. Najpierw wycieczka do Boniek koło Płońska. Nigdy nie byłam na farmie rybiej, fachowo nazywa się to akwakulturą. Było ciekawie, niestety fotografowanie jest zabronione, więc tylko opowiem – wielkie akwaria (w kształcie walca) a w nich pływające jak szalone czerwone i brązowe ryby. Masę ryb. Wyglądały sympatycznie, w ramach atrakcji oprowadzający wrzucił im trochę karmy. I nagle przypomniały mi się sceny jak z horrorów – ryby wyskakiwały, kotłowały się. Prawie jak piranie! A to są wszystkożerne ryby a nie jakieś drapieżniki. Ponieważ hodowla powstała zaledwie kilka miesięcy temu oglądaliśmy ryby, które miały zaledwie 3 miesiące, ciekawa jestem jak wygląda karmienie tych starszych! Jak już zwiedziliśmy akwakulturę (przywiozłam sobie stroik ochronny, który idealnie nada się na jakiś zimniejszy bieg, ubiorę go sobie i wyrzucę zaraz przed startem), to wróciliśmy do Warszawy na gotowanie! I tu się zaczęło Gavin Baxter jest przemiłym Australijczykiem, na szczęście tylko chwilami mówi jak Australijczyk, a jego angielski staje się narzeczem Aborygenów. Warsztaty w SmArt Studio. Śliczne miejsce, na początku wydawało mi się, że zamarznę bo było bardzo "rześko". Jednak gotowanie przynosi tyle emocji, że było mi aż gorąco. Teraz czekam kiedy tilapia będzie w sklepach, wcześniej będę testowała przepisy na innych rybach! Miło też było poznać innych blogerów i blogerki. Wirtualny świat to jedno a wspólne gotowanie to... fajna rzeczywistość. Do końca tygodnia napiszę o dwóch kolejnych przepisach marokańskim i tureckim. A ja wracam do kuchni…. Tajszczyzna czy Chińszczyzna? Oto jest pytanie! Choć bardziej o kolejność chodzi bo składniki mam na to i na to...

Warsztaty z Gavinem Baxterem fot.Robert Magdziak dla Global Fish

Warsztaty z Gavinem Baxterem fot.Robert Magdziak dla Global Fish

Warsztaty z Gavinem Baxterem fot.Robert Magdziak dla Global Fish

Warsztaty z Gavinem Baxterem fot.Robert Magdziak dla Global Fish



Komentarze

  1. Dostałyśmy zaproszenie na te warsztaty, niestety musiałyśmy zrezygnować, termin nam nie odpowiadał. Teraz widzę, że jest czego żałować!
    Pozdrawiam,
    Tosia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa