TRYB JASNY/CIEMNY

Paszteciki z chleba tostowego – super prosty przepis

Coś dla osób, którym nie wychodzi ciasto naleśnikowe (czyli mnie) fot. D.Szymborska


Potrzebowałam kilka kromek chleba tostowego, bo obiecałam, że zrobię amerykańskie grzanki, czyli takie zapiekane ze specjalnej „maszyny” zwanej sandwicherem. W osiedlowym sklepiku nie było małego chleba tostowego, kupiłam duży.

Gdzieś, kiedyś w sieci trafiłam, na wydawało mi się super obrzydliwe danie – parówki w chlebie tostowym. Jednak gdy wyciągniemy parówkę (albo jej w ogóle nie włożymy do środka) użyjemy dobrego sera żółtego, smacznej szynki, jajka od wybieganej kury to w efekcie, przy użyciu chleba tostowego i odrobiny wyobraźni na nasz talerz trafią pyszne paszteciki tostowe!

Nie umiem gotować bez próbowania, nigdy nie podam czegoś czego smaku nie sprawdziłam, i w przypadku pasztecików tostowych, byłam pozytywnie zaskoczona ich smakiem! Wałkowanie chleba tostowego ma sens!!!

Przepis na szybkie śniadanie albo kaloryczny podwieczorek!

Składniki  - 4 paszteciki tostowe:


Pysznie i kalorycznie! fot. D.Szymborska


·      4 kromki chleba tostowego,
·      4 plasterki sera żółtego,
·      4 plasterki szynki,
·      1 jajko i odrobina mleka,
·      olej do smażenia (rzepakowy),
·      sól i pieprz.

Przygotowanie:

Odciąć skórki z kromek chleba, rozwałkować (delikatnie). Na patelni rozgrzać olej. Jajko wbić do miski, dodać odrobinę mleka, doprawić i starannie rozbełtać. Zawijać ruloniki – rozwałkowana kromka chleba + plaster sera + plaster szynki. Zwinąć i ścisnąć, następnie zamoczyć w jajku z mlekiem. Smażyć w oleju, koniecznie odsączyć tłuszcz na ręczniku papierowym.


Podawać jako dodatek do dania głównego albo na śniadanie lub podwieczorek.

Komentarze

  1. Oj, jakoś nie przekonują mnie te paszteciki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też nie przekonywały dopóki nie spróbowałam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa