22 maja 2015

Indyk ze szparagami na sposób azjatycki

Pysznie i sezonowo mimo, że egzotycznie fot. D.Szymborska


Takie łączenie smaków ma to do siebie, że zaczynając gotowanie po raz pierwszy, nie wiem czy składniki, które „teoretycznie” powinny do siebie pasować w rzeczywistości stworzą smaczne danie.

Szparagi – bo sezon, chińskie smaki – bo lubię, indyk – bo zdrowszy niż antybiotykowy kurczak, ryż – bo węglowodanów potrzebuję, warzywa – bo dobre i witaminy mają (niezbyt dużo bo smażone a nie surowe, ale zawsze coś się uzbiera!).

Czas przygotowania 30 minut, stopień trudności – łatwe.

Składniki (1 porcja):

Bo proste połączenia są najlepsze fot. D.Szymborska


·      6 szparagów zielonych,
·      marchewka, pietruszka – pokrojone w cieniutkie słupki,
·      200g filetu z piersi indyka,
·      50g kiełków z fasoli mun,
·      sos sojowy,
·      sos rybny,
·      olej sezamowy (zamiast soli),
·      olej z orzeszków arachidowych (do smażenia),
·      40g ryżu długo ziarnistego .

Przygotowanie:

Ryż ugotować, albo wykorzystać taki wcześniej ugotowany, wtedy skropić go sosem sojowym i podsmażyć na patelni teflonowej. Szparagi umyć, odkroić twarde części, obrać obieraczką i ugotować na parze przez 3 minuty. Indyka usmażyć na oleju arachidowym, na drugiej patelni usmażyć warzywa, dodać sosy, mięso, wymieszać starannie, podsmażyć chwilę razem. Przed podaniem wymieszać ze szparagami i kiełkami, doprawić jeżeli to potrzebne.


Szparagi świetnie pasują do takiego azjatyckiego dania przygotowywanego „na szybko”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa