TRYB JASNY/CIEMNY

Brytyjskie śniadanie

Nie-wygląda-a-smakuje fot. D.Szymborska


Pamiętacie A.L.F.’a? On wyznawał zasadę przygotowywania posiłków w jednym garnku, nie dań jednogarnkowych ale kolacji albo obiadów. Przybysz z kosmosu miał trochę racji, czasem można zastosować się do pomysłu ufoludka.

Brytyjskie śniadanie – smażone jajka, fasola i ziemniaki. Wszystko z jednej patelni. Gorące, pachnące i pyszne. Niestety wygląda jak danie jednopatelniowe i tego się nie da zmienić.

Za to energia jest, a tego dziś będę potrzebować!

Składniki (jedna patelnia, jedna osoba):



·      4 łyżki fasoli w sosie pomidorowym (nie, nie namaczałam, nie gotowałam, otworzyłam puszkę),
·      2 jajka od wybieganych kur (nie, nie goniłam tylko kupiłam w sklepie),
·      3 łyżki ziemniaków tłuczonych (nie, nie zbierałam tylko wyciągnęłam resztkę z lodówki, bo zostały z innego dania).

Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzać do 250 stopni. Na żelaznej patelni podgrzać fasolę – pierwszą, potem dodać ziemniaki, na sam koniec wbić jajka, poczekać aż dół się zetnie i wtedy włożyć do piekarnika.

Piec tak długo aż uzyskamy naszą ulubioną konsystencję żółtek.


Smacznego, brytyjskiego i energetycznego i bezglutenowego!

Komentarze

  1. uwielbiam takie śniadania! jak mieszkałam w Anglii, to tęskniłam za świeżymi chrupiącymi bułeczkami, a teraz tęskni mi się za fasolą, jajkiem i bekonem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak to już jest.....u mnie wersja (prawie) dietetyczna bo bez bekonu....ale to dlatego, że go w lodówce nie było :)

      Usuń
  2. wiesz ci? Na każdych wakacjach w hotelach jest na fasolka i nigdy jej nie zjadłam... Jakoś mnie nie przekonuj..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może na następnych wakacjach się przełamiesz? moim zdaniem warto :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa