12 sierpnia 2015

Wegańska caprese

Ślicznie i wegańsko, smak świetny! fot. D.Szymborska


Lubię eksperymenty w kuchni. Oczywiście bywa tak, że pomysł nie ma przełożenia na smak i wygląd. Tym razem na szczęście wszystko idealnie „zagrało”. Od pomysłu przez realizacje do mojego ulubionego, ostatniego etapu – jedzenia!

Zwykłą caprese przygotowuje się w kilka chwil. Pamiętam, jak przygotowywałam tekst do Runner’s World i jeden z włoskich szefów kuchni upierał się, by tą przystawkę serwować bez obierania pomidora ze skórki. Cóż może, to jest mnie włoska wersja, ale ja ZAWSZE pomidora obieram, tak mi to bardziej smakuje i pasuje.

Wersja wegańska oznacza podmiankę mozzarelli na tofu. A co się z tym wiąże potrzebujemy trochę więcej czasu bo ja tofu smażyłam na oleju, potem studziłam na ręczniku kuchennym, tak by pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Efekt – pyszna sałata, idealna na upały, a tą chwilę przy smażeniu tofu można jakoś przeżyć.

Składniki (2 porcje):



Caprese inaczej z tofu i pomidorami i bazylią fot. D.Szymborska


·      Tofu naturalne, pasteryzowane (200g),
·      2 pomidory,
·      olej do smażenia,
·      bazylia,
·      oliwa i sok z cytryny do skropienia już gotowej sałaty,
·      pieprz i só.

Przygotowanie:


Tofu pokroić w plastry, rozgrzać na teflonowej patelni olej, smażyć tofu aż będzie zrumienione. Odłożyć na papierowy ręcznik, tak by pozbyć się nadmiaru tłuszczu, mocno doprawić. Poczekać aż ostygnie. Pomidory umyć, i zanurzyć we wrzątku, obrać ze skórki. Pokroić w plastry. Listki bazyli porwać palcami – taka bazylia smakuje lepiej niż siekana. Ułożyć na talerzu – plaster tofu, plaster pomidora. Skropić oliwą i sokiem z cytryny. Podawać z bazylią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa