TRYB JASNY/CIEMNY

Placuszki owsiane – konkurs "Lżejszy Maraton"

Owsiane placuszki fot. D.Szymborska

Zacznę od tego, że wkrótce kolejna odsłona konkursu związanego z chudnięciem do maratonu jesiennego. A teraz zaległe smażenie placuszków owsianych, które zajęły drugie miejsce w konkursie.


Przepis Ani Sz. brzmi tak:

OWSIANE PLACUSZKI
Szklanka płatków owsianych
2 jajka
Łyżeczka proszku do pieczenia
2 Łyżki mąki
Pół łyżeczki cynamonu
Torebka cukru waniliowego lub 4 łyżki miodu
Garść rodzynek, opcjonalnie orzechy włoskie, figi itp., można wszystkiego po trochu

Płatki namoczyć wrzątkiem 1 do 1. Jeśli robimy z miodem, to dodajemy to nich miód.
Gdy zmiękną, dodajemy jajka i resztę składników.
Smażymy na mocno rozgrzanej patelni i oliwie.
Jemy same lub z owocami, których teraz w bród.

Teraz moje uwagi. Ja zrobiłam z miodem, postępowałam zgodnie z instrukcją i uważam, że coś za dużo oliwy do smażenia. Bo potem placuszki trzeba było odsączać na ręczniku kuchennym. Moja wersja zdecydowanie zbyt bardzo przypominała pancakes, co nie zmienia faktu, że pysznie smakowała!

To smacznego biegowego wszystkim.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa