TRYB JASNY/CIEMNY

Kulinarne HITY DOTY 2012




Kolejna blogowa gala, tym razem wybieram hity kulinarne. 10 kategorii. Wybory bardzo trudne. Oglądając posty sprzed roku widzę wiele zmian. Kiedyś używałam pomidorów w puszce teraz zawsze robię sos ze świeżych pomidorów. Wydłużył się też czas który spędzam przy garnkach, nie wspominając o tym jaki poświęcam na zmywanie. Co ciekawe udało mi się schudnąć. Czyli slow food działa. Inna sprawa, że ten slow food jest wsparty wieloma godzinami treningów. Sytuacja jeszcze się komplikuje bo po bieganiu jestem jeszcze głodniejsza….

I tak statuetki wędrują do:

Najlepsze śniadanie dla biegacza


Owsianka
Tutaj wybór z tych bardziej oczywistych. Jak zaczęłam z niesmakiem tak kończę z uśmiechem najedzonej i zadowolonej biegaczki. O wariacjach smakowych, eksperymentach i tym, że owsianka się nie nudzi bo codziennie jest inna! Przepis TUTAJ


Najlepszy obiad dla biegacza


Domowy makaron
Odkryciem dla mnie było to jak szybko i prosto można przygotować domowy makaron. Dzięki temu nie trzeba jeść sklepowego, suszonego. Semolina, jajka i mamy makaron. Nawet nie mając specjalistycznej maszynki można taki makaron przygotować. Potrzebne silne ręce do dobrego ugniecenia ciasta i wałek (i tak powstaje canneloni). Domowy makaron smakuje lepiej, dużo lepiej. Jeżeli chodzi o sos, to te najprostsze ze świeżych pomidorów, czosnku, bazyli. Przepis TUTAJ


Najlepsza kolacja dla biegacza


Porklot - kuchnia węgierska
Może gdybym wybierała latem moja uwaga byłaby skierowana na coś innego. Teraz przy tych mrozach szukam rozgrzewających dań. Dlatego wybrałam porklot. Pyszne mięsne danie z kaszą gryczaną. Czasochłonne dlatego dobre na weekend, można zrobić większą porcję, porkolot zyskuje a nie traci przy odgrzewaniu. Przepis TUTAJ


Najszybsze danie


Makaron z pesto
Gdy mamy gotowy makaron to pesto przygotujemy w czasie gdy woda będzie się gotować na makaron. Gdy wrzucimy makaron to utrzemy ser i voila w mniej niż 20 minut mamy pyszny obiad/kolację. Przepis TUTAJ

Najlepsze wino czerwone

Marques de Vargas, Coleccion Privada, Felix Azpilicuetas, 2008
Niezapomniane wino z małej bodegi w Rioja. Za smak, nos a przed wszystkim wspomnienie elegancji w stylu kolonialnym. Więcej TUTAJ

Najlepsze wino białe

Alana Tokaj, Tokaj Aszueszenica, 2006
Za miodową słodycz, zaskakujący finisz i rodzynkowy zapach. Więcej TUTAJ

Najlepsze wino musujące


Ruinart
Tutaj to w ogóle nie było nad czym się zastanawiać. To jest MÓJ szampan. Jak dotąd nie piłam lepszego, bardziej poziomkowo musującego. To tak jak z autami – widzisz Porsche i wiesz, że to auto dla Ciebie, tak jest z Ruinart. Wypijesz jeden kieliszek i inne szampany porównujesz z nim. I na razie wszystkie wypadają blado.

Najlepsza restauracja w Warszawie


Sepia
Dla mnie daleko, wycieczkę trzeba robić aż na Bemowo. Po te kalmary to warto. Od innej przystawki nie zaczynam. Mam nadzieję, że uda się przekonać Szefa Kuchni do zup. Bo to jedyne czego w Sepii brakuje. Jest miła atmosfera, dobra obsługa a co najważniejsze pyszne jedzenie! Więcej TUTAJ

Najlepsza restauracja poza Polską


Cerveria Sento
W Alicante jest dużo knajpek dla turystów, jest jedna otwarta w dziwnych godzinach. Taka do której kolejka chętnych stoi na ulicy. To właśnie w Sento spędziliśmy cudowny wieczór. Przy prostym jedzeniu, rozgadanych barmanach dobrym winie. Czyli tak jak powinno być na wakacjach. Sento to miejsce dla tych, którym nie przeszkadza tłum, okrzyki zachwyconych gości, 12 miejsc siedzących i nieskończona ilość miejsc stojących – w barze i na ulicy. Do tego ten śmieszny kataloński akcent u barman. To były prawdziwe hiszpańskie wakacje! Więcej TUTAJ

Ufff, to już wszystko. W ramach podsumowanie roku zostały mi jeszcze imprezy biegowe. Ale to spokojnie. Mam na to jeszcze tydzień. Podsumowanie kulinarne roku, oznacza, że jestem głodna i chciałabym się napić szampana albo przynajmniej pójść do restauracji. Tak to jest jak się biega by jeść a je by biegać.

Komentarze

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa