TRYB JASNY/CIEMNY

Ciclotourist – czyli mój wynik testu wydolności na rowerze

Normalnie jak na płatnych testach wydolnościowych a to wszystko w "pakiecie" do Elite Real Turbomuin fot. D.Szymborska


Oj Włosi to potrafią wymyślić! Jaka obciachowa kategoria! CICLOTOURIST, a niech ich! Tak nazywa się mój wynik w teście wydolnościowym przejechanym na trenażerze Elite Real Turbomuin.

Po pierwsze, to dawno się nie denerwowałam przed testem, bo dawno testów nie zdawałam. Ostatnie to były na eHarvardzie i tam musiałam myśleć! Tutaj wszystko w moich…. nogach!

Zdałam, ale tu nie o zaliczenie chodziło ale o poziom z którego będę zaczynać treningi. 

Test składa się z rozgrzewki, jazdy pod górkę – czyli trenażer zwiększa obciążenie liczone w Watach, ostatnia część to jazda przy zadanym pulsie. Oj zmachałam się nieźle.

Po tych kilkudziesięciu minutach dużo się o sobie dowiedziałam. Po pierwsze, najmniej naukowe – jestem w stanie co każde kilkadziesiąt Watów więcej wymyślać i wykrzykiwać na głos inne przekleństwo. Nie było mowy o powtarzaniu tego samego słowa. A teraz o tym co sobie zmierzyłam.




Najpierw chwila szczerości – trzeba podać wagę, maksymalny HR. Potem jest instrukcja jak będzie test wyglądał. Zapowiada się super prosto. Człowiek wsiada na rower i ma jechać. To w zupełności wystarczy. Trzeba patrzeć na trzy symbole: rakieta, taki FB lajk i ślimak. Ma być podświetlony na czerwono "lajk" wtedy znaczy, że dobrze jedziemy. Całą resztę odwala za nas program!

Wnioski, oprócz obrzydliwej nazwy kategorii, to wiem z jaką mam moc progową, krytyczną, jaki jest stosunek mocy krytycznej do mojej wagi i jakim  mam HR trzymać (target), wreszcie dużo dowiedziałam się o przemianach tlenowych w moim organizmie. Program wyliczył po mojej jeździe stosunek progowy Vox HR i progowy VoX HR do masy ciała.

(Oto lista wszystkich zbadanych i zmierzonych zmiennych: intial power, critical power, thershold power, maximum power, critical power/weight, critical power/thr HR, intial HR, critical HR, threshold HR, Maximim HR, HR target, Vox Max HR, Vox Max HR/Weight, Vox HR threshold, Vox HR threshold/weight)

Po tym teście mam do wyboru kilka programów, jeszcze nie wiem na który się zdecyduję, myślę, że w tym okresie przygotowań do, jeszcze wciąż odległych, startów wybiorę siłę – będę jeździć podjazdy.


Za miesiąc znów test. Nie mogę się doczekać by zobaczyć czy/jakie zrobię postępy!

Komentarze

  1. This web site truly has all the information and facts I wanted concerning this subject and didn'tknow who to ask.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Wybrane dla Ciebie

Copyright © On Egin Eta Topa