11 grudnia 2014

Omlet białkowy z rukolą

Dużo, smacznego białka fot. D.Szymborska


Nie trzeba dosypywać sztucznych składników by organizmowi dostarczyć białka, żadna puszka z proszkiem nie zastąpi dobrego smaku białkowego omletu. Tutaj w wersji dla bardzo głodnych z rana – z dodatkiem odrobiny tartego sera pecorino (bo akurat był w lodówce). Rukola dodaje świeżości i chrupkości.

To będzie ciężki ale fajny dzień! Omlet z 3 białek, garści rukoli, odrobiny sera i masła. Oczywiście smażyłam na mojej żelaznej patelni i dopiekałam w piekarniku!



Składniki (na jeden sporej wielkości omlet):

·      3 białka,
·      garść umytych liści rukoli,
·      szczypta sera pecorino – dzięki temu nie trzeba omletu solić,
·      odrobina masła do smażenia.

Przygotowanie:


Oddzielić białka od żółtek. Rozpuścić na patelni masło. Rozgrzać piekarnik (na max). Wylać białka na patelnię, poczekać aż się zetną od dołu, posypać serem i włożyć do piekarnika na najwyższą półkę. Poczekać aż omlet będzie gotowy. Pamiętać o tym, że rączka patelni parzy i użyć ściereczki albo rękawicy! Nałożyć omlet na talerz, dołożyć rukolę i złożyć na pół! Smacznego sportowego wszystkim!

1 komentarz:

  1. Jeszcze nie robiłam, ale muszę spróbować, jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa