19 lutego 2015

Łosoś z awokado i limonką – doskonała przystawka

Reszta na talerzu jest namalowana fot. D.Szymborska

Dziś będzie długi dzień. Dwa treningi, dużo rzeczy do zrobienia. Potrzebuję energii. Płatki owsiane się skończyły, na gotowanie kaszy nie miałam czasu. To power przystawka, która u mnie pełniła rolę śniadania.

Z awokado w diecie trzeba uważać, 100g tego owocu to 160kcal i prawie 15g tłuszczu, nie całe 9g węglowodanów i 2g białka. Natomiast łosoś (też na 100g) to mniej niż 180kcal, dużo białka – 18g, mało węglowodanów – 4g i 10g tłuszczu.

Jednym słowem taka przekąska, wsparta sokiem z limonki i solą morską to potężna dawka zdrowej energii. A smak? Przepysznie!

Składniki (dla dwóch osób):
Pyszne połączenia smaków fot. D.Szymborska


·      1 dojrzałe awokado (jak nie ma takiego w domu, to nie przygotowujemy tej przystawki),
·      50g wędzonego łososia w plastrach (tak jak ze wszystkim, i lepszy jakościowo łosoś tym smaczniejsza przystawka),
·      ½ limonki,
·      sól morska.

Przygotowanie:

Awokado umyć, przekroić na pół i obrać ze skórki. Wyjąć pestkę, pokroić w średniej grubości plastry.

Plastry łososia pokroić w paski. Zawinąć kawałki awokado. Skropić sokiem z limonki, dodać świeżo mieloną sól morską.


Nadaje się jako przekąska w czasie imprez, może też być śniadaniem dla tych co potrzebują dużo energii.

1 komentarz:

On Egin znaczy smacznego Topa na zdrowie! A TRI to triathlon! Czyli o tym wszystkim jest ten blog!
Dziekuję bardzo za komentarz.

zapraszam również na facebook:) https://www.facebook.com/oneginetatopa